Výhody osobného trénera

Orientácia v posilňovni je pre vás ako brodenie sa pralesom. Neviete, kam idete, kam prídete a čo po ceste stretnete. Tu, vo svete ťažkých strojov, tiež nemáte poňatia ako cvičiť, aký z toho bude výsledok a na čo ten ktorý stroj slúži. Vyrieši to jediné, osobný tréner.

Sprievodca posilňovňou.
Máte chuť, máte čas, máte pevnú vôľu, dokonca máte i financie. Ak je odborná rada teda jediné, čo na svojej ceste za peknou postavou postrádate, neváhajte a urýchlene si nájdite svojho cvičebného „guru". Život s ním bude v posilňovni oveľa lepší, efektívnejší a nakoniec aj zábavnejší. Tu je zoznam najväčších plusov, ktoré vďaka nemu získate.

Výhoda č. 1: Môžete vypnúť
Za normálnych okolností by ste si počas tréningu museli lámať hlavu nad množstvom pre vás zaťažujúcich vecí. Ktorý stroj si vybrať, ako ho nastaviť, ako na ňom cvičiť, akú záťaž zvoliť, koľko opakovaní previesť... Toto bremeno ponesie osobný tréner a vašou úlohou bude už len plniť jeho pokyny a užívať si cvičenie. Popri tom vypne vaša hlava a vy sa budete môcť dokonale odreagovať.

Výhoda č. 2: Má znalosti
On vie, vy nie. A za to ho aj budete platiť. Predpokladáme, že pôjde o kvalifikovaného špecialistu v oblasti fitness, takže bude stopercentne ovládať, čo a ako cvičiť, aby ste dosiahli želaný efekt. Pokojne sa ho pýtajte, vysvetlí vám súvislosti a vy prevádzané pohyby budete môcť dôkladnejšie vnímať. Keď spoznáte odborné pozadie, bude sa vám lepšie cvičiť.

Výhoda č. 3: Motivuje
Že prídu obdobia, kedy cvičenie bude to posledné, na čo budete mať chuť, si môžete byť isté. A práve v čase krízy je rola osobného trénera obzvlášť dôležitá. Okrem odborného dohľadu nad vaším cvičením, má tiež úlohu motivovať vás. Napriek nechuti podáte, vďaka jeho novým impulzom, uspokojivé športové výkony, neraz i väčšie, ako by ste čakali. Tiež neporušíte pravidelnosť a pôjdete v tréningu ďalej, čo by sa vám možno samej nepodarilo.

Výhoda č. 4: Donúti
Sú cviky a pomôcky na ktoré by ste si za normálnych okolností vôbec netrúfli. Tréner vám však dodá potrebnú guráž a pomocou neho sa odvážite aj na náročnejšie druhy. Budete teda neustále napredovať, čo je z hľadiska úspešnosti tréningového programu veľmi dôležitý faktor. Prácu svalov treba nepretržite meniť a stačí na to aj minimálna zmena. Vy by ste si sama s týmto zrejme neporadili, pre trénera je to hračka.

Výhoda č. 5: Kontroluje
Ak čo i len trochu poľavíte, vedzte, že on si to určite všimne. Či to bude tajné nočné vyjedanie chladničky, aktuálna lenivosť, alebo len deficit energie, postrehne, že niečo nesedí. Má vás stále pod kontrolou, takže zaručene zbadá aj minimálny prírastok na váhe, nedoťahovanie pohybov či nevôľu cvičiť. A on už presne vie, ako vás spacifikovať.

Výhoda č. 6: Zabaví
Je normálne, že v priebehu pravidelných tréningov vznikne medzi vami priateľský vzťah. V prestávkach si pokecáte, dozviete sa, čo je nové a určite sa i zasmejete. Cvičenie vám ubehne, ani nebudete vedieť ako. Budete odchádzať nielen s dobrým pocitom, ale i optimistickou náladou. Najmä z týchto dôvodov sa na každý ďalší tréning budete tešiť. A musíte uznať, že s pozitívnym naladením sa predsa len lepšie cvičí a aj výsledky prichádzajú oveľa ľahšie.

Bio

free image

Meno: Branislav Brecik
Dátum narodenia: 11. 1. 1989 v Humennom
Absolvent: Trenérská škola Petra Stacha, mistra Evropy; športové poradenstvo Inform s r. o. - tréner I. stupňa

Služby

Zmeňte Váš vzhľad

  • zvýšenie objemu svalovej hmoty
  • vyrysovanie svalstva
  • problematické partie
  • zvýšenie svalovej sily
  • vytrvalosť, výbušnosť, flexibilita
  • zlepšenie držania tela

Štruktúra programu

  • diagnostika
  • stanovenie cieľa
  • zostavenie tréningového a stravovacieho plánu
  • dlhodobé sledovanie a vyhodnocovanie narastajúcej kondície

Zoštíhlenie postavy - redukcia vnútorného a podkožného tuku

  • zníženie tukových vrstiev
  • zlepšenie fyzickej kondície
  • zefektívnenie spaľovania tuku
  • zlepšenie stravovacích návykov

Štruktúra programu

  • diagnostika
  • stanovenie cieľa
  • zostavenie individuálneho tréningového programu
  • konzultácia v oblasti výživy
  • ďalšie poradenstvo podľa prianí klienta

Sprievodca fitnesscentrom

  • zoznámenie sa s jednotlivými stanovišťami vo fitnesscentre
  • vysvetlenie prevádzania správnej techniky cvikov na danom stanovišti
  • osvojenie si správneho dýchania
  • získanie správnej motoriky cvikov s voľnou váhou a na fitlopte
  • vytrvalosť, výbušnosť, flexibilita

Tréning na bolesti chrbtice

  • odstránenie bolesti chrbtice
  • zlepšenie ohybnosti
  • lepšie držanie tela
  • zvýšenie športového výkonu

Rady a tipy

Rozohriatie svalstva
Zahriate telo je omnoho lepšie pripravené na úvodnú rozcvičku pred samotným tréningom. Zámerne je rozdelená rozcvička a strečing, ktoré hrajú v komplexnom zložení každého tréningu svoju jedinečnú a nezastupiteľnú úlohu.

Používajte primeranú záťaž
Týmto mám na mysli nielen samotnú váhu, ktorá platí z veľkej väčšiny pre mužov, ale aj celkové zaťaženie v tréningu, čo sa týka najmä žien. Vysoké váhy u mužov a s tým spojené aj príliš dlhé tréningy môžu viesť k pretrénovaniu, presne ako zbytočne veľké množstvo sérií, rôznych cvikov a častokrát aj kombinácií druhov tréningov u žien, môžu byť nežiadúcim faktorom Vášho napredovania, lebo v mnohých prípadoch bývajú demotivujúce a vedú k pretrénovaniu, v horšom prípade k zraneniam.

Nevynechávajte tréningy
Tak ako počas dňa neza- budnete jesť, spať, ísť do práce, či venovať sa rôznym koníčkom, spomeňte si, že máte ešte jednú príjemnú aktivitu počas dňa, ktorá Vám navyše zaručí, že sa budete cítiť skvelo a prináša so sebou mnoho iných skvelých výhod. Hodinku, ktorú venujete každý druhý deň iba sebe, sa Vám mnohonásobne vráti!

Dodržujte správnu životosprávu
Dodržiavanie zásad zdravého stravovania prináša so sebou množstvo výhod, ktoré Vám umožnia trénovať a napredovať lepšie a rýchlejšie. Budete sa cítíť menej unavení ako po nezdravých a ťažkých jedlách. Navyše zdravá strava je veľmi chutná a môžem Vám zaručiť, že to budete nielen cítiť, ale na sebe aj vidieť.

Nezabúdajte na pitný režim
Akokoľvek uponáhľaný bude Váš deň, nezabudnite vypiť denne dostatočné množstvo tekutín. Stretnete sa s rôznymi názormi koľko a kedy, no vo všeobecnosti je to cca jeden 0,3l pohár vody na 10kg hmotnosti. V letných mesiacoch a pri záťaži potom dvoj až troj-násobok. Apropó, mnoho ľudí považuje za tekutiny aj kávu, silné čaje, mlieko, alkohol a iné, čo je mylná predstava. My budeme mať na mysli obyčajnú vodu, či už minerálnu alebo stolovú.

Odmieňajte svoju snahu
Doprajte si po ťažkom a namáhavom dni, týždni, tréningu, skrátka vtedy, ak si to telo žiada a Vy máte chuť, malú odmenu vo forme sladkosti, či obľúbeného jedla, ktoré nekorešponduje s Vašim inak bezchybným jedálničkom. Striktné odriekanie Vás môže časom doviesť až k nekontrolovateľnej chuti a následnej konzumácii veľkého množsva sladkostí, či inej nevhodnej stravy alebo k nočnému prejedaniu.

Učte sa na chybách iných, nie na svojich
Určite ste sa veľa dopočuli o rôznych faktoch, ktoré sprevádzajú svet zdravého životného štýlu od známych, priateľov, čítali o nich v časopisoch, novinách, odbornej literatúre alebo ste o nich počuli v médiách. Odporúčam Vám, držte sa starých známych zásad a princípov, ktoré už množstvo ľudí vyskúšalo na sebe. Majte vždy na vedomí, že nemusíte opakovať chyby alebo zlyhanie iných, poprípade skúšať a vymýšlať nové postupy, metódy, navyše najmä vtedy, ak ste začiatočníci. Opak môže byť pravdou, preto sa zbytočne nevystavujte riziku a aspoň na začiatku sa nechajte viesť skúseným a dobrým osobným trénerom. Ak si ho starostlivo vyberiete, môže byť iba prínosom!

Myslite pozitívne !
S optimistickou náladou a prístupom môžete svoj cieľ dosiahnuť ľahšie a aj Vaše okolie bude k Vám príjemnejšie, čo aj sami uvidíte.

Kontakt